Testresultaten

Talentenscan

 

Jouw Talentenscan
Het lijkt er op dat je een sterke voorkeur hebt voor om samen met anderen je doelen bereiken. Daarbij probeer je eerder anderen te overtuigen dan te dwingen. Je vindt het prettig om sociale contacten te onderhouden, groepsactiviteiten vind je dan vaak leuk. Je bent op je best als je vrijheid hebt in je werk en niet teveel gedetailleerd werk moet doen. Discipline opbrengen om zaken af te ronden heb je wel, maar alleen als het nodig is. Je hebt de energie om er vol voor te gaan.

Talenten die bij jou passen zijn:

  Contacten leggen
  Een gemotiveerde sfeer scheppen

  Zorgen voor optimisme en enthousiasme

  In het middelpunt van een groep staan

  In groepen werken

  Jezelf goed en duidelijk uitdrukken

Daarnaast heb je een voorkeur voor het overwinnen van obstakels en het bereiken van resultaten. Je neemt graag initiatief en een competitie element motiveert jou. Je bent het liefstdirect en ook concreet. In het middelpunt staan vind je prima, je hebt waarschijnlijk graag decontrole. Je wordt gemotiveerd door uitdagingen en moeilijke opdrachten. Hierbij geef je niet zomaar op, je eist veel van je zelf en bereikt veel op je wilskracht.

Talenten die bij jou passen zijn:

  Leiding op je nemen

  Dingen organiseren

  Resultaten halen

  Snel beslissingen nemen

  Uitdagingen aangaan

  De status quo ter discussie stellen

  Problemen oplossen


 

 

 

 

 

 

 

 

Je uitslag op de leerstijltest

Je hebt een praktische leerstijl. 
Dat wil zeggen dat je het liefste leert door te doen. Door dingen (met je handen) uit te proberen, kom je erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Je gaat daarbij vooral op je gevoel af, zonder meteen heel diep na te denken of te kijken hoe iets moet. Bovendien houd je van duidelijkheid: om iets te leren moet het probleem en/of de leerstof voor jou concreet en helder zijn. Met abstract of onduidelijke informatie kun je niet zo veel. Je leerstijl heeft grote voordelen. Je blijft niet hangen in gedachten of getwijfel, en bent niet bang om iets nieuws te proberen. Je bent actief bezig. Gaat het niet in één keer goed, dat probeer je het gewoon nog een keer.

Jouw motto is: 
Niet zeuren, gewoon doen! 
Tip: Vertrouw je in álle situaties op de praktische leerstijl dan kun je tegen jezelf aanlopen. Bijvoorbeeld in situaties waarin het probleem of de leerstof niet zo duidelijk is. In dat geval kun je beter eerst even goed kijken en nadenken. Hoe zit het probleem in elkaar? Hoe lost de docent het probleem op? Wat staat er precies in het boek?

Beroep of studie: 
Bij deze leerstijl past vooral een 'doe-studie' en/of 'doe-beroep': een beroep waarin je met je handen moet werken of waarin het aankomt op actie en het kordaat nemen van beslissingen. Je moet niet teveel of te diep na moeten denken, maar gewoon kunnen doen waar je goed in bent.

En verder:
Dat je een praktische leerstijl hebt, wil niet zeggen dat je niet op een andere manier kúnt leren of geen andere studies of beroepen kunt doen. Zoals gezegd, beschikken mensen over meerdere leerstijlen. Uit de test kwam dat je minst favoriete stijl de nadenkende leerstijl is.

Mensen met een nadenkende leerstijl leren het liefst door goed na te denken. Ze gebruiken vooral graag het gezonde verstand en houden van redeneren. Ze analyseren de leerstof aandachtig en proberen de grote verbanden er in te ontdekken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De uitslag

Deze leerstijl is het meest op u van toepassing.

 

Doener

 

§  stort zich helemaal in nieuwe ervaringen

§  leert door te experimenteren en ervaringen op te doen

§  is vaak open en enthousiast, maar kan ook ongeduldig zijn

§  gaat veel op zijn gevoel af

§  heeft veel prikkels nodig om enthousiast te blijven

§  werkt graag in een groep

§  heeft soms een korte instructie nodig, maar geen handboeken of handleidingen.

 

 

In de auto ben ik tijdens de 1e slb gesprekken geplaatst achter het stuur. Door alle 3 de groepsleden.
Hiermee werd aangegeven dat ik de groep aanstuurde in de juiste richting en de persoon was die het grootste gedeelte van de opdrachten coordineerde.

© 2014 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis website Webnode